MUTIARA HIKMAH UNTUK PELAJAR LEPASAN SPM (SIJIL PELAJARAN MALAYSIA) DAN STPM (SIJIL TINGGI PELAJARAN MALAYSIA) UNTUK SAMBUNG PENGAJIAN DAN BELAJAR DI KOLEJ DAN UNIVERSITI


1.There’s always going to be people that hurt you, so what you have to do is keep on trusting and just be more careful about who you trust next time around.

2.Make yourself a better person and know who you are before you try, and know someone else and expect them to know you.

3.Don’t try so hard; the best things come when you least expect them to.

4.“People are like stained glass windows. They sparkle and shine when the sun is out, but when the darkness sets in, their true beauty is revealed only if there is a light from within”

5.One word frees us of all the weight and pain and the word is LOVE…

6.You can remember the second and third and the fourth, but there’s no time like the first, it’s always there.

7.Walau sekuat mana sayang kau pada seseorang itu, relakan pemergiannya. Andai kata dia kembali padamu, sesungguhnya takdir telah menentukan dia untukmu. Tapi, andai kata dia tidak kembali, maka redhalah, ketentuan takdir dia bukan milikmu sejak dari dulu lagi.

8.Mistakes that don’t kill you can only make you stronger.

9.Persahabatan yang sejati akan membawa kerinduan yang abadi.

10.       Sesungguhnya persahabatan itu lebih unggul dari percintaan. Tanpa persahabatan percintaan akan berakhir tetapi tanpa percintaan, persahabatan boleh kekal. Oleh itu, hargailah persahabatan yang terjalin.

11.       Sahabat mewakili suatu kekuatan.

12.       Yang indah itu pertemuan, yang manis itu kemesraan, yang pahit itu perpisahan, yang tinggal hanyalah kenangan.


13.       Orang yang rugi ialah orang yang tidak memperoleh sahabat… dan yang paling rugi ialah orang yang ditinggalkan sahabat.
Terbaru Lebih lama

نموذج الاتصال