TEKNIK PEMBELAJARAN MENARIK SISTEM PQRST

MENARIK MENGENAI KEJAYAAN ...UNTUK PELAJAR LEPASAN SPM (SIJIL PELAJARAN MALAYSIA ATAU STPM (SIJIL TINGGI PELAJARAN MALAYSIA) ATAU DIPLOMA

PROMOSI MENARIK KEMASUKKAN PELAJAR KE KOLEJ DAN UNIVERSITI
     1.    Kemasukkan Pelajar ke peringkat Sarjana Muda di:
a.     Al Madinah International University
b.    Asia E University

         2.    Kemasukkan Pelajar ke peringkat Diploma di:
a.    Al Madinah International University
b.    KFCH International College
c.    Asia E University
(Jika berminat untuk mendapatkan khidmat nasihat untuk menjadi Mahasiswa/ Mahasiswi dalam program diploma dan sarjana muda yang ditawarkan sila lihat dalam website http://msuintake.blogspot.com atau hubungi/sms amran 012 3791 871 @ 017 68 42 836)

UNTUK DAPATKAN SURAT TAWARAN DAN PINJAMAN 
PENGAJIAN SEGERA SILA HUBUNGI:

NAMA : AMRAN

TEL : 012-379 1871 atau 017-6842 836

Email: azusaresources@gmail.com


Sesiapa yang Berminat untuk mendapat surat tawaran 
diminta untuk mesej SMS NAMA PENUH, DAN NAMA KURSUS DIPLOMA atau SARJANA MUDA, ALAMAT EMAIL JIKA ADA  yang hendak diambil,kepada En AMRAN TEL : 012-379 1871 atau 017-6842 836. Anda juga boleh menghubungi En AMRAN, TEL : 012-379 1871 atau 017-6842 836.


Sebarang pertanyaan mengenai kemasukkan ke KOLEJ ATAU UNIVERSITI bolehlah menghubung En AMRAN, 012-379 1871 atau       017-6842 836 atau email ke azusaresources@gmail.com untuk perbincangan selanjutnya.



Sistem PQRST adalah suatu cara yang diperkenalkan oleh EL Thomas dan Ha Rabinson   dalam buku mereka yang bertajuk "Improving Reading In Every Class". Berikut adalah lima item yang menjadi   tunjang sistem ini.
 
(a) Preview ( mengimbas Tajuk-tajuk Penting )
Dalam item ini pelajar disarankan agar melihat tajuk utama dalam    sesuatu bab dan   seterusnya melihat tajuk-tajuk kecil yang menjadi rangka dalam mengambarkan maklumat atau   isi penting dalam keseluruhan bab.
 
(b) Question ( Menyoal )
Daripada rangka ini, bina soalan yang boleh membantu anda          mencari isi penting. Dengan   cara ini anda boleh mengingati            sesuatu dengan lebih jelas. 
 
(c) Read ( Membaca )
Membaca sesuatu tajuk akan menjadi lebih bermakna kerana setiap ayat menjawab soalan anda sendiri dari rangka topik.
 
(d) Self-Recitation ( Menyebut Satu Persatu )
Apabila anda sudah membaca, anda perlu mencatat atau melakar    sesuatu gambarajah   berkaitan dengan     apa yang difahami.         Kemudian baca isi penting itu semula tanpa melihat nota   yang       telah anda catatkan.
 
(e) Test ( Ujian )
Untuk memastikan anda sudah memahami dan mengingati fakta      sebaiknya, anda perlu   membuat penilaian   kendiri. Dua cara bolehdilaksanakan iaitu melaksanakan ujian-ujian tahun   lepas tanpa     melihat rujukan dan menggunakan teknik soal jawab dengan           bantuan rakan.
Terbaru Lebih lama

نموذج الاتصال